Trend: I Love Hugging zondag, jan 31 2010 

logo_eenknuffelvoor_nl

De trend die wij gespot hebben is dat er in de zorg eigenlijk te weinig aandacht is voor de mensen die de zorg nodig hebben. Was er vroeger in een uur tijd voor 2 patienten, tegenwoordig moeten en in een uur 3 patienten worden behandeld. Dit gaat niet alleen ten koste van de kwaliteit van zorg, maar ook ten koste van de gemoedstoestand van de zorgbehoevende. Vaak zijn deze mensen alleen, en wordt er weinig met de mensen gedaan.

Vandaar ons initiatief: I LOVE HUGGING. een speciale actie om deze zorgbehoevende een beetje extra aandacht te geven. mensen kunnen een T-shirt aanschaffen, en een extra donering doen aan het goede doel. Sowieso wordt er een standaardbedrag afgedragen, maar alles wat mensen uit vrije wil meer geven, komt geheel ten goede aan een goed doel voor zorgbehoevende.

voor meer informatie:

www.eenknuffelvoor.nl

Evaluatie Minor zondag, jan 31 2010 

Terugblik

Met een grote glimlach blik ik terug op de afgelopen vier kwartalen, waarin ik de Minor opleiding gevolgd heb.  Het was het beste en interessantste jaar van mijn opleiding.
Ik verwijs hier naar de leuke kanten, waarbij ik een behoorlijk lijstje vol positieve punten kan opsommen.
Onder andere behoren hiertoe: De mogelijkheid om mee te gaan op de studiereis en de boekentips. De vele mogelijkheden om lekker te kunnen brainstormen, de ruimte voor vrij creatieve uitingen in onze battles. Rechearch plegen tijdens de lessen of  juist buiten het schoolterrein kunnen zoeken naar antwoorden op openstaande vragen. En vooral het competief werken in de klas was een uitdaging. Vol spanning zaten wij altijd te wachten op de uitslag van de battles. Waarbij het overigens door de leuke gezellige sfeer in de klas de uitslag helemaal niet uitmaakte.

Toch vind ik het leuk dat ik vol trots de meeste punten heb weten te verdienen tijdens de eindquiz en een mooi boek tot mijn bezit kan rekenen.

Waar ik veel van heb geleerd is feedback geven en vooral ontvangen. Hierdoor leer je goed en kritisch te kijken en te luisteren naar een presentatie van een andere groep. Maar ook naar de presentatie die de groep, waarvan jezelf onderdeel uitmaakt, weg zal moeten gaan zetten. Of zojuist hebt weggezet. Ik heb ontdekt dat ik het enorm belangrijk vind om vooral te luisteren naar wat andere vinden van het concept, om hun mening in acht te nemen. Niet dat ik daar mijn projecten door laat leiden, maar met opbouwende kritiek kan je alleen maar groeien. Je leert omgaan met de chaos en hectiek waarin je soms terecht kunt komen tijdens de lessen en bijbehorende opdrachten. Je leert je verbeterpunten goed inzien en probeert zo het onderste uit de kan te halen om een zo goed mogelijk product weg te zetten.

Al met al wil ik deze opleiding een cijfer geven.

Een welverdiende negen.

Mijn dank gaat uit naar Stefan Braat. Voor de morele steun en begeleiding tijdens mijn conceptontwikkelingen. De positieve feedback die hij heeft geleverd op mijn werk is mij veel waard.
Ook wil ik via deze weg wil ik Chantal bedanken voor haar support en haar inzet bij sommige battles en ook dit geschreven stukje.

Sabrina van der Sloot